28 November, 2017

Butterfly shawl

Ini la dia rupa shawl yang saya pakai, saya buat sendiri sejak 1-2 tahun kebelakangan ni. Dulu masa di matrikulasi & UKM, saya suka pakai tudung bawal tapi lama kelamaan saya rasa kain tudung bawal tu makin jarang. Saya sampai pakai tudung 2 lapis kot sebab tak nak bagi nampak transparent leher semua. Tapi tindakan tu menyebabkan rambut saya rosak, bau kepam sebab lama sangat rambut tu terperuk dalam kain berlapis-lapis. Terasa gila bila pi gunting rambut, akak tu kata, "Adik, pakai tudung pun jaga la rambut ni."

Lepas tu saya jalan-jalan kat Jalan TAR di KL, saya jumpa ada 1 tudung ni brand dari Turkey. Ok la sikit dari tudung bawal biasa. Tak la jarang sangat pada mulanya tapi lama-kelamaan saya rasa nipis sangat kain tudung tu. Kena pulak saya dah balik Penang, tudung Turki tu susah nak cari kat sini makanya tercipta la shawl yang saya buat sendiri dengan kain yang saya sendiri rasa selesa pakai.

Walaupun kain tu pun tak tebal sangat tapi bila dah lilit, takde la nampak jarang. Kalau warna yang gelap macam hitam, kelabu gelap atau biru tua macam kat profile picture saya tu, lagi la tak jarang. Kain pun flowy. Best pakai. Disebabkan saya biasa buat shawl ni sendiri jadi saya pun ambil keputusan untuk jual supaya orang lain pun boleh pakai shawl yang labuh tutup dada, belakang pun labuh, tak jarang. Shawl ni ringkas tapi masih nampak bergaya yang tak keterlaluan. Tujuan hijab untuk tutup aurat, menyembunyikan perhiasan bukan untuk menarik perhatian, kan? 😉

Butterfly shawl:
Senang nak pakai & elok terbentuk
Versatile. Boleh dipadankan dengan pelbagai outfit (Abaya, Kurung, Kebaya, T-shirt & etc.)
Kain tak panas. Sesuai pakai dalam keadaan cuaca kat Malaysia ni. 

Harga sehelai: RM18
Postage RM8(sm)/RM12(ss) (muat 3 helai)
Postage RM11(sm)/RM17(ss) (muat 8 helai)

Berminat?
Terus whatsapp 017 226 0084



Tiada ulasan:

Catat Ulasan